Plan nadzoru 2018/2019

Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie, Publicznego Liceum Ogólnokształcącego im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie oraz Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie na rok szkolny 2018/2019.

Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora

 

 I. Źródła planu:

  1. Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/2019;
  2. Plan nadzoru pedagogicznego Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2018/2019;
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek.
  5. Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły w roku szkolnym 2017/2018.

 

II. Cele nadzoru:

 

1.  Wspomaganie pracy nauczycieli w celu zapewnienia prawidłowości i skuteczności procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego.

2.  Kontrola przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły.

3.   Monitorowanie wybranych obszarów pracy szkoły.

4.   Dokonywanie ewaluacji wewnętrznej i wykorzystywanie jej wyników do podejmowania działań mających na celu poprawę pracy szkoły.

5.   Opracowanie informacji dla rady pedagogicznej, rady rodziców i organu prowadzącego o efektach pracy szkoły i możliwych kierunkach jej dalszego rozwoju.

 III. Formy realizacji zadań wynikających ze sprawowania nadzoru pedagogicznego:

 

  1. Obserwacje lekcji i innych zajęć.
  2. Monitorowanie efektów nauczania, wychowania i opieki.

3.   Analiza dokumentacji.

4.   Ankiety, wywiady.

 IV. Przedmiot ewaluacji wewnętrznej wraz z harmonogramem jej przeprowadzania:

 Lp.

Przedmiot ewaluacji

Termin

Odpowiedzialny

 

Uczniowie są aktywni.

V 2019

Zespół ds. ewaluacji wewnątrzszkolnej

 

Szkoła współpracuje ze środowiskiem lokalnym              na rzecz wzajemnego rozwoju

V 2019

Zespół ds. ewaluacji wewnątrzszkolnej

Monitorowanie efektywności nauczania matematyki w edukacji wczesnoszkolnej oraz klasach VII i VIII (XI 2018, I, III 2019 – odpowiedzialny II wicedyrektor). Uwaga!                  O wynikach badania efektywności nauczania matematyki wychowawcy winni informować rodziców podczas zebrań klasowych.

Monitorowanie stopnia realizacji Programu Wychowawczo-Profilaktycznego oraz programu Empatia (I 2019 i V 2019 – odpowiedzialny III wicedyrektor).

Monitorowanie działalności świetlicy szkolnej celem usprawniania jej pracy (na bieżąco – odpowiedzialny I wicedyrektor)

V. Tematyka i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania prawa:

 

1.   Prawidłowość klasyfikowania i promowania w zakresie dopuszczania słuchaczy do egzaminów semestralnych w szkole dla dorosłych (I 2019, VI 2019, I wicedyrektor).

2.   Prawidłowość prowadzenia dokumentacji zgodnie z ustaleniami przedmiotowego rozporządzenia – księga uczniów, dziennik elektroniczny, arkusze ocen, dzienniki świetlicy, pedagoga, psychologa, logopedy, zajęć gimnastyki korekcyjnej, zajęć pozalekcyjnych (XI 2017, VI 2018 - II wicedyrektor).

3.   Prawidłowość zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym prawidłowość zapewnienia warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych oraz pomocy uczniom przybyłym z innych krajów (XI 2018 / III 2019 – III wicedyrektor).

4. Zgodność realizacji wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w klasach I - III szkoły podstawowej (I i IV 2019 – II wicedyrektor).

5. Stopień realizacji zadań określonych w Wewnątrzszkolnym Systemie Doradztwa Zawodowego (V 2019 – III wicedyrektor).

 VI. Prowadzenie działań rozwojowych poprzez organizowanie narad i szkoleń w ramach WDN::

  1. Szkolenia w zakresie użytkowania e-dziennika oraz wykorzystania tablic interaktywnych i eduromów w procesie dydaktycznym (według potrzeb – p. Piotr Cudziło).
  2. Uczeń z cukrzycą – zasady postępowania oraz wdrożenie programu Empatia (IX 2018 r., szkolący – rodzic ucznia oraz III wicedyrektor).
  3. Jak interpretować i wdrażać zalecenia PPP formułowane w wydawanych dokumentach   oraz innowacyjne metody i formy nauczania (X 2018, szkolący – pracownik PPP oraz I wicedyrektor).
  4. Termin szkolenia w II semestrze zostanie ustalony w późniejszym terminie zgodnie z potrzebami rady pedagogicznej)

 

VII. Plan obserwacji zajęć na rok szkolny 2018/2019 w celu wspomagania pracy nauczycieli - diagnoza w zakresie:

  1. Bezpieczeństwa i higieny pracy ucznia oraz wychowanka, w tym pozostawiania porządku po zakończonej lekcji;
  2. Efektywności realizacji podstawy programowej w procesie dydaktycznym, w tym                w szczególności w zakresie edukacji matematycznej i przyrodniczej;
  3. Wdrażania innowacyjnych metod i form nauczania;
  4. Sposobów realizacji wniosków z zewnętrznych egzaminów;
  5. Kształcenia u uczniów kompetencji kluczowych;
  6. Organizacji kształcenia ucznia według indywidualnego programu nauki;
  7. Rozwijania kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży;
  8. Wychowania do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów;
  9. Dbałości o poprawność językową uczniów, w tym kulturę słowa; częstotliwości dyktand ortograficznych;
  10. Aktywności dzieci / uczniów podczas zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (formy pracy zespołowej);
  11. Celowości i efektywności wykorzystania programów multimedialnych i Internetu   oraz innych dostępnych pomocy dydaktycznych;
  12. Rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli;
  13. Celowości zadawania i jakości sprawdzania zadań domowych;
  14. Wartości merytorycznej uwag i komentarzy do prac klasowych i sprawdzianów;
  15. Prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania;
  16. Przestrzegania ustaleń WSO, w tym rytmiczności oceniania uczniów (liczba ocen za aktywność na lekcji, dyktanda ortograficzne, zadania domowe, kartkówki, sprawdziany)
  17. Stopnia realizacji planu godzin z wychowawcą.

 

Imię i nazwisko nauczyciela

Zajęcia edukacyjne

Termin

Obserwujący

Izabela Jasielska

Zajęcia ind. z obcokrajowcem / Język polski

X 2018 / III 2019

Dyrektor

Olga Swirog

Godzina z wychowawcą / Zajęcia ind. z obcokrajowcem

X 2018 / II 2019

Dyrektor

Marta Bogumił - Felbur

Język polski / Koło zainteresowań

XI 2018 / I 2019

Dyrektor / III wicedyrektor

Klaudia Wojda

Język polski / Koło zainteresowań

I 2019 / V 2019

Dyrektor / II wicedyrektor

Paula Kurdziel

Muzyka / Chór

X 2018 / I 2019

Dyrektor / III wicedyrektor

Magdalena Bielczuk

Język angielski

XI 2018

I wicedyrektor

Joanna Makowska

Język angielski

XI 2018 / V 2019

I wicedyrektor / III wicedyrektor

Marta Osińska

Godzina z wychowawcą / Język hiszpański

X 2018 / II 2019

II wicedyrektor / III wicedyrektor

Nadia Awłas

Język hiszpański

X 2018 / III 2019

I wicedyrektor / II wicedyrektor

Agnieszka Kowalczyk

EDB / Matematyka

XI 2018 / III 2019

Dyrektor / II wicedyrektor

Beata Kulka

Matematyka / Pogotowie matematyczne

X 2018 / XII 2018 / V 2019

II wicedyrektor / I wicedyrektor / III wicedyrektor

Kamila Czech

Matematyka / Geografia

X 2018 / V 2019

II wicedyrektor / Dyrektor

Magdalena Kłosowska

Biologia

X 2018 / III 2019

Dyrektor / II wicedyrektor

Małgorzata Grabowska - Rojek

Fizyka

XI 2018 / IV 2019

III wicedyrektor / I wicedyrektor

Joanna   Cudziło

Godzina z wychowawcą

XI 2018

Dyrektor

Piotr Cudziło

Zajęcia w ramach indywidualnego programu nauki

 

X 2018

 

Dyrektor

Sylwia Gerwatowska

Matematyka

III 2019

Dyrektor

Aleksandra Smoter

Język niemiecki

XI 2018 / I 2019

III wicedyrektor / I wicedyrektor

Klaudia Szymczak

Edukacja informatyczna / Edukacja matematyczna

X 2018 / II 2019

I wicedyrektor / II wicedyrektor

Agata Kamińska

Edukacja informatyczna / zajęcia wyrównawcze

XII 2018 / III 2019

I wicedyrektor / III wicedyrektor

Ewa Sobańska

Edukacja informatyczna / zajęcia artystyczne

XI 2018 / I 2019

I wicedyrektor / III wicedyrektor

Ksiądz Michał Ogrodnik

Religia

X 2018 / IV 2019

III wicedyrektor / Dyrektor

Aleksandra Winogradzka

Wychowanie fizyczne

XI 2018 / III 2019

Dyrektor / I wicedyrektor

Adrianna Miodek

Wychowanie fizyczne

XI 2018 / V 2019

II wicedyrektor / III wicedyrektor

Wioletta Iwanicka

Zajęcia świetlicowe

XII 2018 / V 2019

I wicedyrektor / III wicedyrektor

Iwona Sadzik

Podstawy przedsiębiorczości

XI 2018

Dyrektor

Barbara Bogumił

Zajęcia rewalidacyjne

X 2018 / I 2019

III wicedyrektor / II wicedyrektor

Michał Wójcik

Historia / WOS

X 2018 / I 2019 / V 2019

Dyrektor / I wicedyrektor / III wicedyrektor

 

 

VIII. Ocena pracy nauczyciela zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz. U. z 12 czerwca 2018 r. poz. 1133)

  1. p. Beata Nawrocka (VI 2019)
  2. p. Magdalena Bielczuk (VI 2019)

 

 Goleniów, 10 września 2018 r.                                       dyr. Remigiusz Podstawczuk