Plan nadzoru

Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie oraz Publicznego Liceum Ogólnokształcącego  im. Kardynała Augusta Hlonda  w Goleniowie

Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora

Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie oraz Publicznego Liceum Ogólnokształcącego  im. Kardynała Augusta Hlonda  w Goleniowie

na rok szkolny 2025/2026.

 I. Źródła planu:

  1. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026;
  2. Plan nadzoru pedagogicznego Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2025/2026;
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r.  w sprawie nadzoru pedagogicznego.
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek.
  5. Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły w roku szkolnym 2024/2025.

 

II. Cele nadzoru: 

1.  Wspomaganie pracy nauczycieli w celu zapewnienia prawidłowości i skuteczności procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego.

2.  Kontrola efektów pracy szkoły w wybranych obszarach oraz przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły.

3. Opracowanie informacji dla rady pedagogicznej, rady rodziców i organu prowadzącego o efektach pracy szkoły i możliwych kierunkach jej dalszego rozwoju.

 III. Formy realizacji zadań wynikających ze sprawowania nadzoru pedagogicznego:

  1. Obserwacje lekcji i innych zajęć.

2.   Analiza dokumentacji.

3.   Ankiety, wywiady.

IV. Kontrola wybranych obszarów pracy szkoły:

  1. efektywności nauczania matematyki w klasach II i III edukacji wczesnoszkolnej  (I 2026 r. ) oraz klasach VII i VIII (XII 2025 r.) – odpowiedzialny   II wicedyrektor. Uwaga! O wynikach badania efektywności nauczania matematyki wychowawcy winni informować rodziców podczas zebrań klasowych;
  2. efektywności kształcenia umiejętności czytania ze zrozumieniem na lekcjach języka polskiego w klasach VII i VIII (X 2025 r. – odpowiedzialny II wicedyrektor);
  3. efektywności kształcenia umiejętności tworzenia dłuższej wypowiedzi pisemnej na lekcjach języka polskiego w klasach VII i VIII (XI 2025 r.) – odpowiedzialny II wicedyrektor;
  4. stopnia realizacji zadań programu wychowawczo – profilaktycznego, w tym promocji zdrowego trybu życia w szkole ( II 2026 r. – odpowiedzialna – p. Beata Noworolska);
  5. promowania higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci (I 2026 r.) – odpowiedzialna – p. Anna Mączkowska;
  6. funkcjonowania dokumentu "Standardy ochrony małoletnich w Zespole Szkół Prywatnych Szkolna 13 w Goleniowie (p. Anna Mączkowska – na bieżąco);
  7. działalności świetlicy szkolnej celem usprawniania i  promowania jej pracy (na bieżąco – odpowiedzialny I wicedyrektor);
  8. monitorowanie porządku zostawianego przez uczniów w szatniach szkolnych (I wicedyrektor – na bieżąco);
  9. aktywności uczniów w zakresie uczestnictwa w zawodach i konkursach zewnętrznych (na bieżąco - odpowiedzialny II wicedyrektor);
  10. prawidłowości prowadzenia dokumentacji zgodnie z przepisami prawa – księga uczniów, dziennik elektroniczny, arkusze ocen, dzienniki świetlicy, pedagoga, psychologa, logopedy,  zajęć pozalekcyjnych (I i VI 2026 r. – I wicedyrektor  szkoły);
  11. prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym prawidłowość zapewnienia warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych (I  i V 2026 r.- p. Anna Mączkowska);
  12. realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, szczególnie w klasach ósmych i licealnych (na bieżąco – odpowiedzialna p. Beata Noworolska);

V. Prowadzenie działań rozwojowych poprzez organizowanie narad i szkoleń w ramach WDN:

  1. Szkolenia w zakresie użytkowania e-dziennika oraz wykorzystania tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym (według potrzeb – p. Piotr Cudziło).
  2. W I semestrze - szkolenie w zakresie sposobów wsparcia psychicznego młodzieży (firma zewnętrzna).
  3. W II semestrze – zgodnie z potrzebami nauczycieli.

 

VI. Plan obserwacji zajęć na rok szkolny 2024/2025 w celu wspomagania pracy nauczycieli.- diagnoza w zakresie:

  1. Bezpieczeństwa i higieny pracy ucznia oraz wychowanka, w tym pozostawiania porządku po zakończonej lekcji;
  2. Efektywności realizacji podstawy programowej w procesie dydaktycznym, w tym  w szczególności w zakresie edukacji matematycznej i przyrodniczej;
  3. Wdrażania metod i aktywizujących, promowanie oceniania kształtującego;
  4. Sposobów realizacji wniosków z zewnętrznych egzaminów;
  5. Kształcenia u uczniów kompetencji kluczowych;
  6. Interdyscyplinarnego podejścia do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijania umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym;
  7. Znajomości przez uczniów tabliczki mnożenia;
  8. Rozwijania kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa  wśród dzieci i młodzieży;
  9. Wychowania do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów;
  10. Dbałości o poprawność językową uczniów, w tym kulturę słowa; częstotliwości dyktand ortograficznych;
  11. Aktywności dzieci / uczniów podczas zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (formy pracy zespołowej);
  12. Celowości i efektywności wykorzystania programów multimedialnych i Internetu   oraz innych dostępnych pomocy dydaktycznych, w tym montessoriańskich;
  13. Rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli;
  14. Wartości merytorycznej uwag i komentarzy do prac klasowych i sprawdzianów;
  15. Prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania;
  16. Przestrzegania ustaleń oceniania wewnątrzszkolnego, w tym rytmiczności oceniania uczniów (liczba ocen za aktywność na lekcji, dyktanda ortograficzne, kartkówki, sprawdziany)
  17. Stopnia realizacji planu godzin z wychowawcą.
  18. Wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniów drugorocznych oraz przybyłych  z zagranicy.

 

Imię i nazwisko nauczyciela

Zajęcia edukacyjne

Termin

Obserwujący

Magdalena Minda

 Edukacja zdrowotna w SP

XI 2025

Remigiusz Podstawczuk

Anna Chyhrina

Muzyka

X 2025

Remigiusz Podstawczuk

Aleksandra Szembel

Wychowanie przedszkolne

XI 2025 / II 2026

Piotr Cudziło / Remigiusz Podstawczuk

Adrianna Szuleta

Język angielski

X 2025 / IV 2026

Sylwia Gerwatowska / Remigiusz Podstawczuk

Aleksandra Winogrodzka

Wychowanie fizyczne na basenie

XII 2025

Sylwia Gerwatowska

Olga Swirog

Język polski

I 2025

Piotr Cudziło

Paulina Nowak

Zebranie rodziców / Edukacja wczesnoszkolna

XII 2025 / I 2026

Piotr Cudziło / Remigiusz Podstawczuk

Ewa Sobańska

Edukacja wczesnoszkolna – edukacja informatyczna

I 2026

 Piotr Cudziło

Agata Kamińska

Edukacja wczesnoszkolna – edukacja matematyczna

III 2026

Remigiusz Podstawczuk

Marta Szatkowska

Język niemiecki w PLO

XII 2025

Sylwia Gerwatowska

Beata Noworolska

Zajęcia pedagoga

XI 2025

Sylwia Gerwatowska

Małgorzata Grabowska - Rojek

Fizyka PLO

V 2026

Remigiusz Podstawczuk

Gabriela Słomińska

Zajęcia świetlicowe

XI 2025 /  III 2026

Remigiusz Podstawczuk / Piotr Cudziło

Piotr Sieczkarek

Edukacja obywatelska

I 2026

Remigiusz Podstawczuk

Małgorzata Rajewska

Edukacja wczesnoszkolna –  edukacja matematyczna

II 2026

 Piotr Cudziło

Kamila Czech

Matematyka w PLO

I 2026

Sylwia Gerwatowska

Hanna Banaś

Zajęcia świetlicowe

III 2026

Piotr Cudziło

Joanna Cudziło

Wiedza o społeczeństwie

II 2026

Sylwia Gerwatowska

Małgorzata Nazim

Matematyka

III 2026

Sylwia Gerwatowska

Agata Markowicz - Narękiewicz

Matematyka

XII 2025

Remigiusz Podstawczuk

Magdalena Makosz

Język angielski w SP / w PLO

XI 2025 / II 2026

Piotr Cudziło / Remigiusz Podstawczuk

Marta Osińska

Język hiszpański w SP

IV 2026

Piotr Cudziło

Klaudia Wojda

Dodatkowa lekcja języka polskiego dla obcokrajowców

III 2026

Sylwia Gerwatowska

Magdalena Bielczuk

Godzina z wychowawcą

III 2026

Remigiusz Podstawczuk

Izabela Jasielska

Język polski

IV 2026

Sylwia Gerwatowska

 VII. Ocena pracy nauczyciela –  p. Anna Chyhrina (XI 2025 r.), p. Aleksandra Szembel (V 2026 r.), p. Beata Noworolska ((VI 2026 r.), . Piotr Sieczkarek (VI 2026 r.)

 

 Goleniów, 12 września 2025 r.                                                                 dyr. Remigiusz Podstawczuk