Tak powstał lapbook o pracy nad książką.

W miniony czwarte, 5 maja uczniowie klasy 1 a poszukiwali odpowiedzi na pytanie "Jak powstaje książka?

Obejrzeli film z serii Pan Nauczanka o historii książki od czasów, kiedy pisano na glinianych tabliczkach, poprzez książki papirusowe, pergaminowe, drukowane, aż do książek cyfrowych. Przeczytali też tekst informacyjny na ten temat zamieszczony w szkolnym podręczniku i przystąpili do porządkowania wiedzy.

Nauczycielka zaproponowała zrobienie lapbooka. Przedstawiła krótki materiał z Internetu "Przepis na lapbook", przygotowała materiały plastyczne i zaprosiła do pracy.

W trakcie uczniowie nauczyli się robić papierową kieszonkę na paski papieru (na nich mieli wpisane rodzaje książek), harmonijkę, na której umieścili swój własny komiks, oraz książeczkę z karteczek łączonych bez użycia kleju i spinaczy, w której napisali to, "co im przyszło do głowy". Do lapbooka wkleili uporządkowane informacje o tym "Jakie są etapy powstawania książki" oraz jakie osoby pracują nad powstaniem książki - to zadanie miało formę rozsypanki sylabowej. Zamieścili też karteczkę z ozdobnie pisaną literą. Taki sposób systematyzowania wiedzy ogromnie spodobał się dzieciom i kilkoro postanowiło zrobić jeszcze jeden lapbook w domu, np. o swoich zainteresowaniach. Pozostali nie mogą się doczekać kolejnego tematu, który opiszą w ten atrakcyjny i nietuzinkowy sposób. A wszystko to pod bacznym okiem wychowawczyni – p. Beaty Nawrockiej.