Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły

Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora

Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie oraz Publicznego Liceum Ogólnokształcącego  im. Kardynała Augusta Hlonda  w Goleniowie na rok szkolny 2022/2023.

 I. Źródła planu:

  1. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023;
  2. Plan nadzoru pedagogicznego Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2022/2023;
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r.  w sprawie nadzoru pedagogicznego.
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek.
  5. Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły w roku szkolnym 2021/2022.

 

II. Cele nadzoru: 

1.  Wspomaganie pracy nauczycieli w celu zapewnienia prawidłowości i skuteczności procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego.

2.  Kontrola efektów pracy szkoły w wybranych obszarach oraz przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły.

3. Opracowanie informacji dla rady pedagogicznej, rady rodziców i organu prowadzącego o efektach pracy szkoły i możliwych kierunkach jej dalszego rozwoju.

 III. Formy realizacji zadań wynikających ze sprawowania nadzoru pedagogicznego:

  1. Obserwacje lekcji i innych zajęć.

2.   Analiza dokumentacji.

3.   Ankiety, wywiady.

IV. Kontrola wybranych obszarów pracy szkoły:

1. efektywności nauczania matematyki w edukacji wczesnoszkolnej (styczeń i maj 2023 r.) oraz klasach VIII ( IX i XII 2022 r.– odpowiedzialny II wicedyrektor). Uwaga! O wynikach badania efektywności nauczania matematyki wychowawcy winni informować rodziców podczas zebrań klasowych;

2. stopnia realizacji zadań programu wychowawczo – profilaktycznego ( I  i VI 2023 r. – odpowiedzialna – p. Anna Sudnik);

3. działalności świetlicy szkolnej celem usprawniania jej pracy (na bieżąco – odpowiedzialny I wicedyrektor);

4. aktywności uczniów w zakresie uczestnictwa w zawodach i konkursach zewnętrznych na bieżąco - odpowiedzialny I wicedyrektor);

5. prawidłowości prowadzenia dokumentacji zgodnie z przepisami prawa – księga uczniów, dziennik elektroniczny, arkusze ocen, dzienniki świetlicy, pedagoga, psychologa, logopedy, zajęć gimnastyki korekcyjnej, zajęć pozalekcyjnych (XI 2022 r., VI 2023 r. – według kompetencji zawartych w Wykazie nieksięgowych dokumentów w Zespole Szkół Prywatnych "Szkolna13" w Goleniowie);

7..  prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym prawidłowość zapewnienia warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych (koordynator ds. ppp -  XI 2022 r. / V 2023 r.);

8. zgodności realizacji wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowym planem nauczania w klasach I - III szkoły podstawowej (IV 2023 r. – odpowiedzialny II wicedyrektor);

9. realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, szczególnie w klasach ósmych i licealnych (na bieżąco – odpowiedzialny I wicedyrektor).

 

V. Prowadzenie działań rozwojowych poprzez organizowanie narad i szkoleń w ramach WDN:

  1. Szkolenia w zakresie użytkowania e-dziennika oraz wykorzystania tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym (według potrzeb – p. PiotrCudziło).
  2. Szkolenie: "Jak stworzyć warunki do rozwoju i współpracy w zróżnicowanej kulturowo i narodowo szkole" (23 IX 2022 r., 13:00 – 16:15, sala 2, szkoląca – p. Marzanna Farnicka).
  3. Szkolenie: "Metody pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych...i nie tylko" (styczeń 2023 r., 14:45 – 16:00, sala 2, szkoląca – p. Anna Sudnik)
  4. Szkolenie: "Warsztat kompetencji wychowawczych – komunikacja / dialog motywujący" (kwiecień 2023 r. 14:45 – 16:00, sala 2, szkoląca – p. Anna Sudnik)

 

VI. Plan obserwacji zajęć na rok szkolny 2022/2023 w celu wspomagania pracy nauczycieli.- diagnoza w zakresie:

  1. Bezpieczeństwa i higieny pracy ucznia oraz wychowanka, w tym pozostawiania porządku po zakończonej lekcji;
  2. Efektywności realizacji podstawy programowej w procesie dydaktycznym, w tym w szczególności w zakresie edukacji matematycznej i przyrodniczej;
  3. Wdrażania innowacyjnych metod i form nauczania;
  4. Sposobów realizacji wniosków z zewnętrznych egzaminów;
  5. Kształcenia u uczniów kompetencji kluczowych;
  6. Znajomości przez uczniów tabliczki mnożenia;
  7. Rozwijania kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży;
  8. Wychowania do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów;
  9. Dbałości o poprawność językową uczniów, w tym kulturę słowa; częstotliwości dyktand ortograficznych;
  10. Aktywności dzieci / uczniów podczas zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (formy pracy zespołowej);
  11. Celowości i efektywności wykorzystania programów multimedialnych i Internetu   oraz innych dostępnych pomocy dydaktycznych;
  12. Rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli;
  13. Celowości zadawania i jakości sprawdzania zadań domowych;
  14. Wartości merytorycznej uwag i komentarzy do prac klasowych i sprawdzianów;
  15. Prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania;
  16. Przestrzegania ustaleń oceniania wewnątrzszkolnego, w tym rytmiczności oceniania uczniów (liczba ocen za aktywność na lekcji, dyktanda ortograficzne, zadania domowe, kartkówki, sprawdziany)
  17. Stopnia realizacji planu godzin z wychowawcą.
  18. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów drugorocznych oraz przybyłych z zagranicy.

 

Imię i nazwisko nauczyciela

Zajęcia edukacyjne

Termin

Obserwujący

Magdalena Minda

Edukacja dla bezpieczeństwa w PLO

X 2022

Piotr Cudziło

Ilona Kaczmarek

Zajęcia logopedyczne

XI 2022

Piotr Cudziło

Maciej Onaszkiewicz

Religia w SP

X 2022

Remigiusz Podstawczuk

Paula Dłużyk

Muzyczne zajęcia pozalekcyjne

XII 2022

Piotr Cudziło

Hanna Banaś

Wychowanie fizyczne (tenis stołowy) w SP

XI 2022

Sylwia Gerwatowska

Aleksandra Winogrodzka

Wychowanie fizyczne w PLO

X 2022

Remigiusz Podstawczuk

Ewa Sobańska

Technika

XI 2022

Remigiusz Podstawczuk

Agata Kamińska

Dodatkowa lekcja języka polskiego dla obcokrajowców

XII 2022

Remigiusz Podstawczuk

Marta Pach

Język niemiecki w PLO

I 2023

Remigiusz Podstawczuk

Klaudia Wojda

Język polski

III 2023

Remigiusz Podstawczuk

Beata Noworolska

Zajęcia świetlicowe

X 2022

Piotr Cudziło

Małgorzata Grabowska - Rojek

Fizyka w PLO

I 2023

Piotr Cudziło

Aleksandra Targosz

Biologia w SP

II 2023

Remigiusz Podstawczuk

Maciej Wójcik

Historia i teraźniejszość

IV 2023

Remigiusz Podstawczuk

Małgorzata Rajewska

Zajęcia w oddziale przedszkolnym

V 2023

Remigiusz Podstawczuk

Kamila Czech

Matematyka w SP

XI 2022

Sylwia Gerwatowska

Julita Rosiak

Zajęcia świetlicowe

III 2023

Piotr Cudziło

Sylwia Gerwatowska

Matematyka w PLO

I 2023

Remigiusz Podstawczuk

Olga Swirog

Język polski w PLO / Dodatkowa lekcja języka polskiego dla obcokrajowców

XII 2022 / I 2023

Remigiusz Podstawczuk

Małgorzata Nazim

Matematyka

X 2022

Piotr Cudziło

Agata Markowicz - Narękiewicz

Matematyka

XI 2022

Sylwia Gerwatowska

Magdalena Kulczyńska

Język angielski w PLO

XII 2022

Piotr Cudziło

Agnieszka Pietrzak

Religia

IV 2023

Piotr Cudziło

Marta Osińska

Język angielski w SP

I 2023

Piotr Cudziło

Martyna Ramiączek - Cenkier

Język hiszpański w PLO

II 2023

Sylwia Gerwatowska

 

 

 Goleniów, 15 września 2022 r.                                                                                                                                                              dyr. Remigiusz Podstawczuk