Dzieci rozbiły bank!

W klasie 1 b uczniowie pod okiem pani Beaty Nawrockiej ćwiczyli rozpoznawanie montessoriańskich ilości, wykorzystując materiał z tzw. Banku.

Celem lekcji było nabycie płynności w rozpoznawaniu kategorii (jedności, dziesiątki, setki i tysiące). Przy okazji uczniowie poznali sposób tworzenia "wielkich liczb" i uczyli się je odczytywać.

Dzieci układały na tacy polecone ilości, które odnajdywały w tzw. Banku. Potem przenosiły je i układały na kolorowym dywaniku stosownie do koloru i miejsca kategorii ilości, zaczynając od jedności, poprzez dziesiątki, setki aż do tysięcy. Kolejnym zadanie było podpisanie ilości za pomocą symboli i nauczenie się języka związanego z dużymi liczbami. Efektem było odczytanie liczby czterocyfrowej, np. 2679, 7321, 4454.

Było to nie lada wyzwanie dla pierwszoklasistów, ale podołały jemu ku swemu zadowoleniu. Jest to ogromna zasługa materiałów, na których mogą pracować, a które pomagają im w zrozumieniu tak trudnych zagadnień.