U źródeł polskości

Jak co roku klasy VI A i VII A wyruszyły razem z wychowawczyniami oraz p. Adrianną Miodek na wycieczkę do Poznania, Gniezna i Biskupina w dniach 22.05-24.05. 2019 r.

Naszą przygodę zaczęliśmy od zwiedzenia Góry Zamkowej i Ostrowa Tumskiego, czyli miejsc, którym Poznań zawdzięcza swoje powstanie. Następnie  spacerem przeszliśmy Starym Rynkiem, gdzie zobaczyliśmy słynne  koziołki i przepięknie malowany Ratusz. Kolejną niespodzianką było Muzeum Rogalowe, gdzie uczniowie w wesołej atmosferze pomagali przy ugniataniu i  pieczeniu  rogali świętomarcińskich oraz dowiedzieli się, jaka jest ich historia powstania.
Na zakończenie odwiedziliśmy miejsce pochówku pierwszych władców Polski – poznańską Farę, która na wielu z nas zrobiła ogromne wrażenie. Odpoczynek  zrobiliśmy w palmiarni, gdzie w egzotycznej scenerii podziwialiśmy roślinność tropikalną oraz karmiliśmy kolorowe rybki.
 Drugi dzień wycieczki spędziliśmy bardzo aktywnie. Zaczęliśmy prawdziwą atrakcją dla sportowców, zwiedzaniem stadionu Lecha. Następnie spacerowaliśmy po nowym zoo, gdzie podziwialiśmy zwierzęta w ich naturalnych wybiegach. Najbardziej podobało nam się jednak szaleństwo na zjeżdżalniach w termach maltańskich.
Na zakończenie wycieczki pojechaliśmy do pierwszej stolicy Polski – do Gniezna, gdzie zwiedziliśmy katedrę ze słynnymi drzwiami z brązu. Następnie zobaczyliśmy życie codzienne mieszkańców Biskupina  oraz przeszliśmy szkolenie ze strzelania z łuku.
Atmosfera była niezwykle radosna,i humory nam dopisywały!
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.