Niezapomniana przygoda w Trójmieście!

Dnia 05 czerwca klasy Va i VIa wybrały się na 4-dniową wycieczkę do Trójmiasta. Pierwszego dnia wyruszyliśmy wcześnie rano, żeby po drodze stanąć na początku Polski – czyli na Helu, gdzie weszliśmy na latarnię morską oraz zobaczyliśmy karmienie fok w Fokarium.

Późnym popołudniem  dotarliśmy do naszego malowniczego miejsca zakwaterowania "Na Wzgórzu" w Połchowie.
Następnego dnia wyruszyliśmy do Gdańska, gdzie zwiedziliśmy Stare Miasto, zobaczyliśmy także słynną fontannę Neptuna oraz wzięliśmy udział w zajęciach i wystawie interaktywnej w Centrum Hewelianum. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Westerplatte – historyczny skrawek ziemi. Po chwili zadumy nad tragicznymi losami żołnierzy II wojny światowej wróciliśmy do naszego pensjonatu na obiadokolację.  Ten pełen emocji dzień zakończyliśmy na plaży w Pucku podziwiając przepiękny zachód słońca nad zatoką.
Trzeciego dnia czekała na nas nie lada atrakcja – zwiedzanie statku "Dar Pomorza" w Gdyni oraz interaktywna wystawa w Centrum Nauki Eksperyment. A stamtąd pojechaliśmy do Sopotu, gdzie spacer po molo i słynnym "Monciaku" dopełniły naszą wycieczkę.
Na koniec naszej wyprawy zaplanowane było zwiedzanie Zamku Krzyżackiego w Malborku, wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Zamek, który jest największą ceglaną warownią w Europie, składa się z trzech części: Zamku Wysokiego, Zamku Średniego i Zamku Niskiego. Zwiedzanie Zamku Wielkich Mistrzów Krzyżackich cieszyło się zainteresowaniem turystów z innych krajów świata. potężna historyczna budowla przeniosła nas do przeszłości i dostarczyła wielu niezapomnianych wrażeń.
Podczas całej wycieczki towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda i dopisywały dobre humory. Cali i zdrowi wróciliśmy do domów około godziny 21.00.  Wycieczka była bardzo udana, dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń, wzbogaciła naszą wiedzę i wzmocniła więzi koleżeńskie. Już nie możemy doczekać się następnej!!!